Filmy opera, dziewiętnasty wiek

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje opera, dziewiętnasty wiek. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Tajemniczy głos wzywa młodziutką chórzystkę Christine (Emmy Rossum) do ujawnienia światu swego skrywanego talentu. Osierocona, samotna dziewczyna, której domem jest opera, ulega czarowi zagadkowej postaci. Jedynie nauczycielka baletu Madame Giry (Miranda Richardson) wie, że nieznajomym, w którym Christine upatruje swego „anioła muzyki”, jest Upiór (Gerard Butler), oszpecony geniusz muzyki, nawiedzający piwnice teatru i straszący tamtejszych artystów. Kiedy kapryśna diva Carlotta (Minnie Driver) porzuca nagle teatr, Christina dostaję swoją szansę. Jej porywającym występem olśnieni są zarówno widzowie, jak i kierownictwo teatru. Zakochany w chórzystce Upiór postanawia uczynić ze swej protegowanej gwiazdę opery. Christina jest mu wdzięczna, ale jej serce coraz chętniej odpowiada na zaloty przystojnego i majętnego patrona teatru wicehrabiego Roula de Chagny (Patrick Wilson). Przy dźwiękach porywającej muzyki szalone namiętności, ognista zazdrość i obsesyjna miłość wiodą bohaterów do punktu, z którego nie ma odwrotu.
Chociaż Gilbert i Sullivan spodziewają się, że ich operetka będzie hitem, "Princess Ida" jest krytykowana za rutynowość. Drugi z nich stwierdza, że zabrakło pomysłów aby zrealizować opowiadania przyjaciela. Wolałby raczej komponować opery. Pomysł ten zagraża relacji pomiędzy mężczyznami...
Nastolatka z pomocą przyjaciół walczy z wampirami, demonami i innymi piekielnymi stworzeniami.


Drakula

6,9
Koniec XIX wieku. Wybudzony z wieloletniego snu Drakula (Jonathan Rhys Meyers) przybywa do Londynu, pozując na amerykańskiego przedsiębiorcę, który chce wprowadzić nowoczesną technologię do wiktoriańskiego społeczeństwa. Szczególnie interesuje go upowszechnienie elektryczności, dzięki której można rozświetlić noc, co jest przydatne dla osoby unikającej światła słonecznego. Ale Drakula ma także ukryty motyw swojej podróży. Chce się zemścić na Zakonie Smoka, który jest odpowiedzialny za klątwę nieśmiertelności, z jaką przyszło mu żyć przez wieki. Wszystko idzie zgodnie z planem, dopóki Drakula nie spotyka na swojej drodze Miny Murray (Jessica De Gouw), dziewczyny łudząco podobnej do jego miłości sprzed wieków.
Akcja filmu toczy się w drugiej połowie XIX wieku. Głównym bohaterem jest porzucony w koszyku przez matkę chłopiec, który wrzucony do rzeki trafia do kanałów. Tam też zostaje wychowany przez szczury...
Francja, XIX wiek. Trzydziestoletni, zabójczo przystojny, lecz niezamożny Ryno de Marigny ma poślubić dziewczynę z dobrego, arystokratycznego domu. Jego wybranka jest w nim śmiertelnie zakochana i nie zwraca uwagi na fakt, że głowę Ryno zaprząta ktoś inny. Babka dziewczyny, doświadczona kobieta, która jak mało kto zna życie francuskich elit zdaje sobie jednak sprawę, że plotki nie kłamią i narzeczony jej wnuczki wciąż kocha Vellini – kobietę niebezpieczną, dziką i gardzącą wszelkimi konwenansami. To właśnie sędziwej Markizie de Flers, Ryno opowiada burzliwą historię swego romansu z Vellini. Równocześnie i widzowie zostają błyskawicznie wciągnięci w pełną pasji opowieść o toksycznej miłości, zdradzie i pożądaniu.
Buddenbrokowie to porywająca adaptacja nagrodzonej Noblem powieści Tomasza Manna z 1901 roku. Książka opisuje losy trzech pokoleń kupieckiej rodziny z północnych Niemiec. Akcja powieści dzieje się w czasie, gdy niemieckie społeczeństwo ulega gwałtownym przemianom, a wraz z nim także wartości rodzinne. Osobiste dążenia, które dotychczas należało poświęcić na ołtarzu dobra rodzinnego interesu grożą obecnie rozbiciem słynącej dotychczas z gorliwości, ciężkiej pracy, wiary i wzajemnego szacunku dynastii. Choć Thomas (Mark Waschke) jest gotów przejąć ster po swoim ojcu, konsulu Jeanie (Armin Mueller-Stahl) i poprowadzić rodzinną firmę przez burzliwy okres modernizacji i narastającej konkurencji, jego brat Christian (August Diehl) próbuje odciąć się od wszelkiej odpowiedzialności. Przestaje z podejrzanymi ludźmi i bierze ślub z wodewilową artystką, buntując się przeciw wszystkiemu, co reprezentował ich ojciec. To na ich siostrę, Tony (Jessica Schwarz), spada więc obowiązek poświęcenia miłości na rzecz wzmocnienia więzów rodzinnych i społecznych. Jednak gdy konkurent Buddenbrooków, Hagenström wykazuje się lepszym wyczuciem gwałtownie ewoluującego rynku, nawet jej wpływy zaczynają słabnąć..
Bogaty prawnik Newland Archer (Daniel Day-Lewis) jest zaręczony z równie majętną, lecz naiwną May Welland (Winona Ryder). Dzięki temu mają połączyć się dwie najbardziej wpływowe rodziny z Nowego Jorku. Gdy do miasta przyjeżdza hrabina Oleńska (Michelle Pfeiffer) - kuzynka narzeczonej, zakochuje się w niej bez pamięci. Hrabina zamierza rozwieść się z mężem, polskim arystokratą, przez co nowojorskie kręgi potępiają jej osobę. Zarówno ona jak i Archer zdają sobie sprawę, że ich związek w nowojorskim środowisku konserwatywnej elity byłby traktowany jako skandal. Właśnie z tego względu ale także przez uczucia do kuzynki kończy związek z Archerem.
Burzliwe stosunki Napoleona z Rosją, służą jako tło dla splątanego życia osobistego dwóch arystokratycznych rodzin.
Erik (Lon Chaney), potwór straszący w gmachu paryskiej opery, zakochuje się w operowej divie Christine (Mary Philbin), jednak ona kocha wicehrabiego Raoula de Chagnyego (Norman Kerry).
Słowa kluczowe

Proszę czekać…