Filmy retrospekcja, samotność, homoseksualizm

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje retrospekcja, samotność, homoseksualizm. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Tarnation

7,6
Jonathan Caouette dokumentował swoje życie, od kiedy w wieku 11 lat pożyczył od sąsiada kamerę. Od tamtej chwili rejestrował wszystko. „Kamera była dla mnie rodzajem broni, która pomagała mi kontrolować otoczenie, ale także bronić się przed nim i odciąć się od otaczających mnie okropieństw”. Tarnation jest dziełem niezwykłym: dynamicznym kolażem rodzinnych zdjęć, amatorskich nagrań, fragmentów filmów, telewizyjnych programów, zapisem choroby psychicznej ukochanej matki, wideodziennikiem trudnego dojrzewania u boku dziadków, sztandarowym przykładem techniki found footage. Caouette bez znieczulenia dokonuje wiwisekcji typowej, zdawałoby się, amerykańskiej rodziny, rekonstruując nieszczęśliwe dzieciństwo i wyciągając na światło dzienne skrywane tajemnice.
Film porusza głośny dziś problem wykorzystywania seksualnego dzieci. Pokazuje, jak głęboki wpływ mają podobne doświadczenia na życie młodych ofiar. Bohater filmu - Brian, nieudacznik wychowywany przez nadopiekuńczą matkę - wyparł z pamięci traumatyczne przeżycia. Dręczy go jednak luka we wspomnieniach, którą uznaje za skutek porwania przez kosmitów. Szukając rozwiązania próbuje odnaleźć Neila - chłopca, który pojawia się w jego snach, a który może być kluczem do rozwiązania zagadki „utraconych” pięciu godzin.
Precious Jones jest uczennicą szkoły średniej, która niczym się nie wyróżnia. Ciąża, kpiny w szkole, problemy z nauką, piekło w domu powodują, że potrzebuje niezwykłej siły by psychicznie i fizycznie nie upaść. Matka terroryzuje ją na każdym kroku, nie pozwalając rozwinąć się jej w żadnym kierunku. Precious rozumie, że jeśli sama nie znajdzie w sobie energii potrzebnej do rozwoju własnej osoby, to nikt jej nie pomoże.


Frank Goode jest wdowcem, który szykuje się na przyjazd czwórki swoich dorosłych dzieci na weekend. Rodzinny zjazd nie dojdzie jednak do skutku, bo każde z nich odwołało swój przyjazd. Ojciec, mimo swojej choroby, postanawia udać się w podróż dookoła USA, by dowiedzieć się, co słychać u jego dzieci. Okazuje się, że dla nich przyjazd ojca nie jest na rękę, bo coś przed nim ukrywając, boją się, że złe wieści podenerwują go. Bowiem nie takie życie Frank sobie dla nich wymarzył.
Czterech Jeźdźców Apokalipsy. Cztery różne ofiary. Cztery bolesne tajemnice. Aidan Breslin (Dennis Quaid) jest zgorzkniałym, doświadczonym przez życie gliną, któremu trafia się bardzo nietypowa sprawa. Seryjny morderca wydaje się w swoich kolejnych zbrodniach inspirować biblijną przepowiednią o Czterech Jeźdźcach Apokalipsy. Najbardziej niepokojące dla Aidana jest jednak to że w miarę postępowania śledztwa odkrywa przerażający związek między okrutnym morderstwami a … nim samym. Często porównywany do Siedem mroczny thriller producenta Transformers i Armagedon nie pozostawia ani jednej chwili na zastanowienie. Czy odważysz się otworzyć drzwi do najstraszniejszych koszmarów?
Angielski profesor George - gej (Colin Firth) cierpi z powodu śmierci swojego partnera. Aby uczcić jego pamięć postanawia spędzić jeden dzień w Los Angeles w takim samym stylu, w jakim zrobiłby to zmarły ukochany.

Charlie

7,2
Charlie (Logan Lerman) rozpoczyna naukę w szkole średniej, co go bardzo przeraża. Jednocześnie zmaga się z utratą jedynego przyjaciela, który z niewyjaśnionych powodów popełnił samobójstwo. Pozbawiony kolegów znajduje towarzystwo w paczce maturzystów, dzięki którym pozna uroki młodzieńczego życia. Szczęście okazuje się być pozorne, gdyż introwertyczny Charlie skrywa w sobie bolesną traumę.
Gdzie na świecie może dojść do bardziej nieprawdopodobnych tajemnic kryminalnych, jeśli nie w mieście, które nigdy nie śpi i nigdy nie odpoczywa? W mieście, w którym żyje ponad 8 milionów ludzi wszystkich ras, narodowości i religii, pracy dla detektywów jest naprawdę dużo. W tej wybuchowej mieszance pracuje drużyna, która posługując się bardzo nowoczesnym sprzętem wierzy, że każdy ma jakąś ciekawą opowieść i wszystko można połączyć, nawet na tak wielką skalę jaką jest Nowy Jork. Parze detektywów: Macowi Taylorowi (Gary Sinise) i pracoholiczce Stelii Bonaserze (Melina Kanakaredes) potrzebne będą doświadczenie, determinacja i pomoc kompetentnego zespołu.
Historia zaczyna się w 1964, kiedy malarz Francis Bacon (Derek Jacobi) zaskakuje włamywacza George'a Dyera (Daniel Craig) buszującego w jego londyńskiej pracowni i domu w poszukiwaniu czegoś wartościowego. "Kim mógłbyś być?" - wykrzykuje artysta - "niewiele jest w tobie z włamywacza. Rozbieraj się i chodź do łóżka, a będziesz miał wszystko, czego zapragniesz". W tym momencie na zawsze zmieniło się życie obydwu. Dyer przez siedem lat był stałym modelem Bacona i starał się - finansowo wspierany przez Bacona - wydobyć ze środowiska i kultury klasy robotniczej, dostosować do zamkniętego świata artystów. Dyer został obdarowany drogimi garniturami i pieniędzmi, był zabierany w podróże do Paryża i Nowego Jorku, choć nie tworzyli z Baconem dobranej pary. Najwięcej radości dawała mu zazwyczaj wędrówka z młodymi ludźmi po paryskich barach, ale nie był w stanie stawić czoła nieustającym żartom swego dobroczyńcy. Dowcipny Bacon był w swoim żywiole, kiedy zabawiał się i pił z modelkami pozującymi do fotograficznych aktów, kpiąc ze wszystkiego i wszystkich: "Szampan dla moich prawdziwych przyjaciół, prawdziwe cierpienie dla fałszywych" i przedstawiając swoje niekonwencjonalne towarzystwo: "Witamy w obozie koncentracyjnym". Kiedy Dyer skarżył się na nocne koszmary, Bacon krótko replikował "George, nocne koszmary nie mogą być bardziej przerażające, niż życie".
James Whale (Ian McKellen) jest starym reżyserem filmowym, który przed piętnastu laty opuścił Hollywood. Odtąd Whale żyje z dala od wielkiego świata. Z jego zdrowiem jest coraz gorzej - kolejny wylew sprawił, że James stoi już właściwie nad grobem. Choroba wywołuje falę wspomnień, przeważnie takich, o których Whale starał się zapomnieć. Reżyser nie kryje swoich skłonności homoseksualnych. W swojej posiadłości zatrudnia młodego ogrodnika, byłego żołnierza Claytona Boone'a (Brendan Fraser). Między mężczyznami rodzi się więź.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…